Články

Kto je Peter Urbanec a ako sa stal najinšpiratívnejším Čecho-Slovákom?

Garnet Peers

Garnet Peers

22.05.2020

Kto je Peter Urbanec a ako sa stal najinšpiratívnejším Čecho-Slovákom? článok / blog   

Začnem netradičnou otázkou: Naozaj platí, že čo ťa nezabije, to ťa posilní?

Vysvetlite takéto niečo 11 ročnému chlapcovi, ktorému práve náhle tragicky zomiera otec, ktorého má veľmi rád. Má ďaľších dvoch súrodencov, takže keď čokoľvek chce, musí k tomu prispieť vlastnou prácou. Vysvetlite to 17-ročnému chalanovi, ktorý cez prázdniny musí brigádovať a chcel by sa radšej zabávať, venovať záľubám. Vysvetlite to 18 ročnému mladému mužovi, ktorý chce ísť študovať psychológiu do Bratislavy, ale nie je to z viacerých dôvodov možné a tak študuje doma v Žiline „Prevádzku a ekonomiku dopravy“.

 

Áno , dnes po rokoch to chápem. ČO ŤA NEZABIJE, TO ŤA POSILNÍ. Beriem to všetko ako dar, ktorý vo mne prebudil obrovský potenciál a vnútornú silu.

 

Moja prvá práca bola za hlbokého socializmu na POŠTE, kde som rozvážal na Trabante telegramy. Ani už neviem ako sa mi to podarilo , ale prijali ma na plný úväzok, aj keď som bol denný študent na vysokej škole. Keďže už v 2.ročníku štúdia sa mi narodil prvý syn, bolo nevyhnutné, začať zarábať. Keď mi na to prišli, že som študent a zobrali mi firemný Trabant, začal som si privyrábať ako čašník.

 

Naozajstná práca po ukončení VŠ bola na ČSAD v Žiline ako dispečer mestskej dopravy. Keďže plat absolventa VŠ bol smiešny, po sobotách a nedeliach som si privyrábal ako šofér autobusu na mestskej doprave.
Tvrdá robota, ale bavilo ma to. A hlavne za sobotu nedeľu ako šofér autobusu, som si zarobil viac ako „manažér“ zodpovedný za 200 ľudí. Keď som to neskôr hovoril v Amerike, nikto mi to neveril.

 

Potom prišla nežná revolúcia a v roku 1991 som odišiel na loď makať ako čašník. Bola to nezaplatiteľná skúsenosť a overenie si, čo človek vydrží. Robili sme 7 dní v týždni priemerne 14 hodín denne. Ale hlavne, zažil som prvý SOFT SKILLS TRAINING. A to ma dostalo, pochopil som, že toto je to, čo som chcel vždy robiť. A dokonca ma to neskôr doviedlo aj k štúdiu psychológie.

 

S podnikaním som začal po takmer ročnom pobyte v USA v roku 1993. Bola to klasická začínajúca rodinná firma „Ja a manželka“. Robil som úplne všetko od prevádzky, cez nákupy až po „veľký“ obchod. Manželka sa starala o ekonomiku a zázemie. Pomerne rýchlo manželke pribudla zodpovednosť za celú prevádzku.

 

Vošla totiž do nášho života nová entita: Konzultantské služby a realizácia obchodných a manažerských tréningov.

A tak ja som robil „veľký“ obchod a k tomu som si zobral novú záľubu – pomáhať ľuďom štartovať ich vlastný bussiness.

Sám som si semináre predával a sám som si ich aj školil. Pamätám si na svoj prvý tréning, ako by to bolo včera. Volal sa: Netradičné formy marketingu a motivácie ľudí v hotelierstve. Bola to zmiešanina dvoch rozdielnych tém… Išiel som do toho s obrovským nadšením.

 

Po tréningu som si dal urobiť písomné spätné väzby. 10 účastníkov napísalo superlatívy o tom ako ich to povzbudilo, inšpirovalo a nakoplo do ďalšej práce. 2 účastníci dali nazvime to chladnú spätnú väzbu. Napísali, že to bolo síce fajn, ale že to na Slovensku nemôže fungovať…

Tieto dve spätné väzby prebudili u mňa velikánsku osobnú vnútornú brzdu: Peter, nie si dosť dobrý…

 

Ďalšie 2 roky som neurobil jediný platený seminár. Nie že by som nechcel, len chýbal pocit istoty.

Povedal som si, že nechcem byť rýchlokvasený konzultant s načítanými vedomosťami bez praktických skúseností, prípadne poprekladanými článkami z angličtiny, ktoré by som sprostredkovával iným…

 

Mojim cieľom bolo, sprostredkovávať vlastné skúsenosti a podnikateľské úspechy.

A tak som venoval maximum energie do podnikania v rôznych oblastiach, popri tom chodil na tréningy renomovaných školiacich firiem, rozbiehal ďalších niekoľko bussinessov – cestovnú kanceláriu, informačné centrum, začal som koketovať s poisťovníctvom, občas som zadarmo školil a hlavne kúpili sme na úver hotel.

Úver bol so strašným plávajúcim úrokom 17 – 23 % so splatnosťou 5 rokov.

V hotelierstve sa nám darilo, vybudovali sme si meno, prišli sme na tú dobu so skvelými inovatívnymi nápadmi. 2 roky sme to dokázali splácať a potom nás to takmer položilo. Bol som neskúsený investor na to, aby som si uvedomil, že to bola utópia splatiť vysokú cenu za hotel do 5 rokov, pri šialenom úroku…

A tak sme to vďaka banke museli predať za zostatok nesplateného úveru, s nulovým ziskom. Ale potešiteľné bolo, že sme vyviazli s nulovou stratou a na druhej strane s obrovskými skúsenosťami.

 

A tak v roku 1998 ošľahaný vetrom podnikania, som sa opäť začal venovať na 100% percent vzdelávaniu dospelých. Sám som predával, sám som školil. Moje sebavedomie v oblasti vzdelávania bolo stále pomerne nízke a to spôsobilo, že som mal tendenciu sa neustále s niekým spájať a „schovať“ sa pod hlavičku skúsených. Nenachádzal som odvahu postaviť sa za svoje meno a svoje skúsenosti…

 

Našťastie som ju našiel a v roku 2000 sme sa dokonca rozhodli zainvestovať voľné zdroje do vlastného tréningového centra v Liptovskom Jáne. A začalo to naberať skutočné otáčky.

 

Pribúdali tréneri, pribúdali projekty, rozšírili sme sa do zahraničia. Dokonca som sa dal prehovoriť a v roku 2003 -2004 som pracoval ako interný člen týmu trénerov pri rozbiehaní jednej z najväčších poisťovní na svete, ktorá vstúpila v tom čase na Slovenský trh. Tiež to bola výborná príležitosť aktívne sa podieľať na tvorbe obchodnej siete z nula až na niekoľko stoviek obchodných poradcov v priebehu pár mesiacov.

 

Dodnes mám zásadu, že tréner-konzultant musí byť v teréne. Inak nemá v rámci spoločnosti Garnet Peers morálne právo sa postaviť pred ľudí. Ak robíme tréning predajných zručností, tak garantujeme, že sa pred ľudí postaví v prvom rade špičkový obchodník, ktorý aktuálne v tomto čase aktívne predáva.

V roku 2011, vzhľadom k rastúcim aktivitám v zahraničí sme zmenili názov spoločnosti.

 

Čo dnes?

Mám 3 úžasné deti. (ak sa tak môžem vyjadriť o už dospelých synoch a dcére). Vlastním s manželkou krásne tréningové centrum v Liptovskom Jáne, máme skvelé know how, ktoré je založené na konkrétnej praxi a prežitých skúsenostiach , mám okolo seba skvelý tým ľudí a máme silné zázemie u našich zákazníkov – v mnohých obchodných, finančných ale aj výrobných spoločnostiach.

 

Za každým úspešným mužom stojí úžasná žena.

V mojom prípade to platí desať násobne. Keď som odišiel do Ameriky, manželka sa starala o dve malé deti. Neskôr prevzala vo firme zodpovednosť za celý chod spoločnosti a ja som „vpredu“ zlízaval smotánku úspechu. Stála vždy pevne v úzadí a akceptovala mi konzultantské cesty po celom svete, i moje podnikateľské vizionárske plány, ktoré nie vždy vyšli. V neposlednom rade i moje nie vždy ideálne správanie, ktoré vyplývalo z nízkeho sebavedomia. (o nízkom sebavedomí a neprijatí seba samého sa budeme na našich webinároch určite baviť ) Zvládla to aj s troma deťmi, keď sa nám v roku 1995 narodila vytúžená dcéra. Patrí jej za to všetko, čo pre mňa robí, moja hlboká vďačnosť, rešpekt a samozrejme láska.

 

Čo viac si ešte môžem priať?

Priznám sa Vám, že k prezentovaniu tréningových aktivít na internete som pristupoval ešte v roku 2013 s veľkým respektom. Hlavný dôvod bol, že mi chýbala interaktivita, živý kontakt s účastníkmi. Považoval som túto činnosť za samoúčelnú s cieľom prospechu len u toho, kto vysiela. Považoval som to za nefér…

Mýlil som sa, veľmi som sa mýlil…

Dnes s rešpektom sledujem mnohých kvalitných konzultantov na internete, ktorí pomáhajú veľkému množstvu ľudí zmeniť svoj život v rôznych oblastiach.

Zmenil som názor až vtedy, keď ma moji vlastní zákazníci žiadali o natočenie videí, aby si to mohli zopakovať kedy chcú a koľkokrát chcú…

Väčšinou som vždy dovolil, aby si ľudia môj seminár natáčali a robili si zvukový záznam. V posledných rokoch mi dávali čím ďalej viac pozitívnu spätnú väzbu práve na to, ako im pomáha, keď si to v aute opakovane púšťajú…

 

Urobil som prieskum medzi najvernejšími zákazníkmi s otázkou, či by privítali moju aktivitu v konzultantských službách na internete. Výsledok bol jednoznačný:

„Peter, pusti sa do toho, máme záujem“.

 

V apríli 2014 som sa teda prvýkrát objavil na monitoroch počítačov, tabletov a telefónov.
Spolu s mojimi partnermi sme vytvorili najúspešnejší československý online produkt roku 2014 Radosť z predaja.

Táto činnosť ma veľmi oslovila, pretože som si uvedomil, že môžem pomáhať nie desiatkam alebo stovkám ľudí, alebo môžem osloviť tisíce ľudí, ktorí chcú na sebe pracovať.
Koncom roku 2014 sme s tímom ľudí zprodukovali ďalší online tréning Motivačné Impulzy a teraz (v lete 2015) spúšťame jedinečný tréning pre manažérov - Manažérske Impulzy.

Moje plány sú ešte veľké, a to nielen v online svete, ale aj vo svete živom 

Určite sa máte ešte na čo tešiť :-)

 

 

Zdroj : https://peterurbanec.sk/o-petrovi/

Prečítané: 185x



Ďalšie články